ویــــژه




اقدام روانی امریکایی‌ها جهانی شد

گروه ورزش/ واکنش‌ها نسبت به معطلی چند ساعته کولاکوویچ و شاگردانش در فرودگاه شیکاگو و برخورد ناشایست با آنها در بدو ورود تیم ملی والیبال ایران به این کشور، دیروز هم ادامه داشت. سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه از لحظات اول پیگیر اتفاقات ورود والیبالیست‌هایمان به امریکا بودیم، گفت: «بعد از مشکلی که برای والیبالیست‌ها به وجود آمد، جلساتی برای اعتراض به این اقدام امریکایی‌ها برگزار کردیم و پیگیر اقدام آنها شدیم. اگر صحبت‌هایی انجام ندادیم، به معنای عدم پیگیری نیست. به نظر می‌رسد این اقدام امریکایی‌ها بیشتر اقدامی روانی بوده است.» سیامک افروزی، پزشک تیم ملی هم در گفت‌وگو با شبکه CBC اظهار کرد: «گارد فرودگاهی حتی گوشی تلفن و چمدان چند نفر از اعضای تیم را گرفت و به دقت بررسی کردند. این پروسه دو ساعت طول کشید.» در این بین فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و آری‌گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال هم با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران از اتفاقات پیش آمده در فرودگاه شیکاگو ابراز تأسف کرد. این ماجرا حتی از نگاه روزنامه آس اسپانیا پنهان نماند و این رسانه علاوه بر تمجید از تیم ملی والیبال ایران در مورد معطلی کاروان ایران نوشت: «رسانه‌های ایرانی در این باره نوشتند که اگر امریکا برای اسکان تیم‌های ملی آماده نیست، بهتر است میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را رد کند.» این اتفاق در رسانه‌های جهان از جمله sport لهستان و گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا بازتاب داشت. البته در این بین امریکایی‌ها هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. استیو بانسبچ، سخنگوی گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» بیان کرد: «این رویه‌ای عادی در  چارچوب قوانین CBP بوده که انجام شده و همه بدون مشکلی این مراحل را طی کردند.»

ادامه صحبت‌های ضد ایرانی کوبیاک
میشل کوبیاک، بازیکن پرحاشیه تیم ملی والیبال لهستان ماه گذشته مصاحبه‌ای تند علیه ایرانیان انجام داد که منجر به محرومیت ۶ جلسه‌ای او و عذرخواهی فدراسیون والیبال لهستان شد. کوبیاک دیروز مجدداً صحبت‌هایی علیه هواداران والیبال ایران مطرح کرد. او در گفت‌وگو با سایت اسپورتال لهستان درخصوص احساسش از توقف اتوبوس تیم ملی لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها در ارومیه، گفت: «احساس خاصی پیدا نکردم چون کاری از دستم برنمی‌آمد. مصاحبه من، جو را ملتهب نکرد. در ایران همین‌طوری است و تعجبی ندارد.  حتی قبل‌تر از آن صحبت‌هایی که داشتم هم رفتارهای بدی از سوی هواداران ایرانی وجود داشت.»

«شکاری» شکار  پردردسر تراکتور

رضا شکاری، مهاجم روبین کازان روسیه پس از مذاکراتی که با پرسپولیس داشت، دیروز با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای و با قراردادی 3 ساله به تراکتور پیوست. تراکتور که چند ماه پیش با روبین‌کازان قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده بود،‌ طی روزهای گذشته مذاکراتی را برای دریافت رضایتنامه شکاری انجام داده بود و در نهایت توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد. پس از پیوستن شکاری به تراکتور، مدیرعامل ذوب‌ آهن که از زمان شروع مذاکرات شکاری با پرسپولیس، به این باشگاه هشدار داده بود که ممکن است تبعات شکایت ذوب آهن از شکاری، دامن سرخپوشان را بگیرد، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. سعید آذری گفت: «پرسپولیس شانس آورد که شکاری را جذب نکرد. اگر او به شاهین، تراکتور، پرسپولیس و هر تیم دیگری برود مهم نیست؛ چراکه فیفا به این مسائل کاری ندارد. فیفا از روبین‌کازان می‌خواهد که آ‌ی‌تی‌سی شکاری را صادر کند که این مسأله مشکل‌ساز خواهد شد.» شکاری سال گذشته با وجود قرارداد با ذوب آهن، به روبین کازان پیوست و این موضوع موجب شد تا ذوبی‌ها به فیفا شکایت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7103/15/516118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها