حمله پهپادهای انصارالله به یک نیروگاه برق عربستان



حوثی‎های یمن که در چند هفته گذشته آسمان عربستان را جولانگاه پهپادهای خود ساخته‎اند، در جدیدترین حمله پهپادی خود نیروگاه برق تهامه را هدف گرفتند. این در حالی است که عربستان و امارات که بانیان اصلی این جنگ تحمیل شده به مردم یمن هستند، به خروج از این ورطه می‎اندیشند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اظهار کرد: یگان پهپادی ارتش یمن عملیات گسترده‌ای را با تعدادی پهپاد قاصف k۲ به‌سمت نیروگاه برق تهامه و فرودگاه أبها در جنوب عربستان انجام داده است. این در حالی است که ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد: ائتلاف توانست شب گذشته پهپاد حوثی‌ها را که به سمت عربستان در حرکت بود، رهگیری و منهدم کند.
همزمان با بالاگرفتن حملات ارتش یمن علیه عربستان که بر قدرت این ارتش تأکید می‎کند، یک مقام بلندپایه اماراتی اعلام کرد که کشورش در راستای طرح «استقرار دوباره نیروها» و به دلایل استراتژیکی و تاکتیکی نیروهای خود در یمن را کاهش می‌دهد. در همین راستا، یک منبع نظامی در دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد که امارات اردوگاه الخوخه در جنوب الحدیده را به‌طور کامل تخلیه کرده است.
در واکنش به این اقدام امارات، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن آن را یک تصمیم ایده‌آل خواند و از تمامی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان خواست تا نیروهای خود را از یمن خارج کنند.
خبر دیگری درباره یمن حاکی از احتمال شیوع مجدد بیماری وبا در این کشور است. به گزارش خبرگزاری تاس، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: بیش از ۴۶۰ هزار یمنی در سال ۲۰۱۹ به بیماری وبا مبتلا شدند که ۷۰۵ نفر از آنها فوت کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7103/13/516112/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها