واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری:

اراده دولت مبارزه با فساد است




رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی دولت الکترونیک در سال جاری با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد، گفت: اراده‌ای که دولت دارد این است که با فساد حتماً مبارزه شود و تحت هیچ شرایطی نباید درباره کسی که فساد کرده در هر جایی که باشد و به هر جا که وصل باشد ، ملاحظه‌ای شود.به گزارش «ایران»، محمود واعظی روز گذشته در حاشیه نشست هیأت وزیران، شفافیت را زمینه‌ساز کمتر شدن رانت، تبعیض و فساد دانست و با اشاره به تأثیر فضای مجازی و دولت الکترونیک دراین زمینه، افزود: وزارت ارتباطات زیرساخت‌های این امر را فراهم کرده است، اما دستگاه‌های مختلف یکسان نیستند و برخی از آنها اعتقاد جدی‌تری به این موضوع دارند و درباره آن کار کردند تا به بدنه‌ای که می‌خواهد همه امور به دست خودش باشد و امور به صورت رودررو انجام شود، غلبه پیدا کند.او اظهار کرد: هر چند در این زمینه همه دستگاه‌ها به توفیق نرسیدند، اما دولت معتقد است سرعت در این زمینه بیشتر شود. امسال شاهد خواهیم بود که دولت الکترونیک با سرعت بیشتری کارش را دنبال خواهد کرد.واعظی همچنین یکی از مصوبات روز گذشته دولت را سلامت الکترونیک عنوان کرد و گفت: رئیس جمهوری دستور دادند این سامانه در ماه خرداد افتتاح شود تا مردم بتوانند از کاری که وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه و ارتباطات انجام دادند و پیشرفت خوبی داشته‌ است، استفاده کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره علت حضور نیافتن رئیس ‌جمهوری در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ادعای برخی مبنی براینکه می‌خواهند آنان را از این شورا بیرون کنند، تأکید کرد: هر جلسه‌ای براساس چارچوبش، آیین‌نامه‌ای دارد. اعضا باید احترام جلسه و یکدیگر و رئیس جلسه را حفظ کنند، اگر تخلفی باشد و فردی چارچوب جلسه را رعایت نکند، به نتیجه نمی‌رسد.
واعظی با بیان اینکه در ماه رمضان، ۵۰۰ میلیارد تومان با هماهنگی کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع شده است، گفت: در آینده هم اگر توانایی مالی اجازه دهد این کار را ادامه خواهیم داد. همچنین بیش از ۱۰میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌دهیم تا آنچه که نیاز روزمره مردم است از دارو گرفته تا ارزاق را تأمین کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7067/3/512271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها