موگرینی: اتحادیه اروپا از حمله امریکا مطلع بود


در ادامه واکنش‌ها به حمله موشکی امریکا به سوریه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای، با بیان اینکه بروکسل در جریان تصمیم امریکا برای حمله موشکی به سوریه قرار گرفته بود، بر لزوم حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی تأکید کرد. به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی در این بیانیه افزود: امریکا به اتحادیه اروپا اطلاع داده بود که بر اساس تحقیقات صورت گرفته دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و بدین منظور حملاتی را علیه پایگاه هوایی شعیرات به منظور جلوگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی مرگبار صورت خواهد داد. امریکا همچنین به ما اطلاع داد که این حملات محدود و به منظور جلوگیری از استفاده بیشتر از سلاح‌های شیمیایی صورت خواهد گرفت. اما اتحادیه اروپا بر این باور است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و به تمامیت ارضی، وحدت و استقلال دولت سوریه پایبند است.
این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا پیشتر درباره آینده اسد گفته بود، رئیس جمهوری سوریه هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد اما برای کنار رفتن او باید اجماع نظر بین‌المللی وجود داشته باشد. امریکا گام‌هایی را که با هدف برکناری اسد است، آغاز کرد. خبر دیگر اینکه فاکس نیوز، شبکه خبری امریکایی اعلام کرد روسیه ناوهای خود را وارد بخش شرقی مدیترانه کرده‌است. این در حالی است که پیشتر برخی گزارش‌ها حاکی از حمله روسیه به مواضع مخالفان در ادلب بود. گزارشی که روسیه آن را رد کرده‌است.
در همین حال شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل نشست ویژه ای درخصوص حمله موشکی امریکا به سوریه برگزار کرد. این نشست به درخواست روسیه و بولیوی برگزار شد. بولیوی خواستار برپایی این نشست پشت درهای بسته بود اما نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل این درخواست را با تأکید بر شفاف سازی افکار عمومی رد کرد. در نشست دیشب شورای امنیت نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد این که حمله می تواند پیامدهای جدی داشته باشد، مذاکرات صلح سوریه به ابتکار سازمان ملل را از مسیر منحرف می سازد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/1/410028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها