آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان

خط راه‌آهن تهران- ورامین-گرمسار به طول ۱۱۴کیلومتر افتتاح شد

یکی از رؤیاهای مهم مردم آذربایجان شرقی محقق می‌شود
آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان
خط راه‌آهن تهران- ورامین-گرمسار به طول ۱۱۴کیلومتر افتتاح شد



برش
توئیت آخوندی درباره حواشی بعد از جلسه هیأت دولت:
با جریانی مواجهیم که در برابر ملت ایستاده است

عباس آخوندی که روز چهارشنبه بر سر موضوع تکراری خرید هواپیماهای دست دوم از سوی ایران ایر، مجدداً مورد سؤال قرار گرفت و برخورد وی با یکی از خبرنگاران  واکنش سیاسی را در پی داشت،‌ توضیحاتی را در توییتر خود نوشت.عکاس ایسنا هم در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها توضیح داده بود که من در حیاط پاستور شاهد اتفاقات میان خبرنگار و وزیر بودم.نه پرتاب میکروفونی اتفاق افتاد و نه لفظ خارج از عرفی گفته شد اما آنچه برای من واضح بود تحریک هدفمند وزیر بود.
با تمام این اوصاف وزیر راه خطاب به خبرنگاران نوشت:سال‌هاست که به روشنی دریافته‌ام هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید؛ مگر به یاری گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی آزاده، مستقل و شجاع، به همین دلیل نیز سال‌هاست که چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر، بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده‌ام و همه سعی خود را به‌کار بسته‌ام. وی نوشت: اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است، جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود.
عضو هیأت دولت یازدهم در ادامه نوشت: آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی یا مشارکت داشته‌اند یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و آبادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دو دلی فرو می‌برند. آخوندی در نامه خود خطاب به خبرنگاران افزود: باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد، البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.

گروه اقتصادی /  آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان و افتتاح قطار تهران –گرمسار طرح‌هایی بود که روز پنجشنبه توسط وزیر راه و شهر‌سازی کلید خورد.
خط راه‌آهن محلی تهران-ورامین-گرمسار به طول ۱۱۴کیلومتر با هدف تسهیل در رفت و آمد و افزایش تبادلات دانشجویی و سرمایه‌گذاری با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان در استان سمنان به بهره‌برداری رسید. همچنین قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز- مرند به طول 36 کیلومتر و عرض 34 متر آغاز شد. قطعه نخست آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز-مرند دوخطه است و در هر خط سه باند دارد و در طراحی و اجرای آن دو تونل و 18دستگاه پل بزرگ در نظر گرفته
شده است.
هزینه کل اجرای قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان 9 هزار و 366 میلیارد ریال، مدت اجرای آن 36 ماه و مدت بهره‌برداری از آن توسط مشارکت‌کننده داخلی 15 سال تعریف شده است.عباس آخوندی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگاران گفت: این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی و مصوبه هیأت وزیران است و مقرر بود سرمایه‌گذار خارجی آن را اجرا کند، اما در عمل سرمایه‌گذاری خارجی آن طور که باید به تعهداتش عمل نکرد، لذا مجبور شدیم مجدد در پی جلب سرمایه‌گذار داخلی باشیم و کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی اجرای طرح را به عهده گرفتند. وی افزود: با اطمینان اعلام می‌کنم این طرح با سرعت خوبی پیش می‌رود و هم‌اکنون دو کیلومتر از آن زیرسازی شده تا یکی از آرزوهای اصلی مردم آذربایجان محقق شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آزادراه تبریز- بازرگان طرح بسیار مهمی است که کریدور اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب ایران از این طریق به اروپا و آسیای میانه وصل می‌شود و در جنوب کشور هم این طرح کوتاهترین مسیر خلیج فارس به اروپا  است و از این جهت بسیار حایز اهمیت است.
در خصوص افتتاح قطار تهران-گرمسار آخوندی اظهار داشت: این طرح می‌تواند ظرفیت خوبی را برای سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و خدمات‌رسانی به زائران حرم رضوی از طریق استان سمنان مهیا کند. آخوندی در نشست شورای اداری استان سمنان با هدف افتتاح همزمان ۱۷پروژه اقتصادی و عمرانی در استان سمنان ابراز داشت: طی سال۹۳ در مسیر گرمسار-تهران از طریق خطوط ریلی در سال۶۷هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند که این میزان در سال ۹۴ به ۱۳۱هزار نفر و در سال ۹۵به ۲۳۷هزار نفر افزایش یافت.
وزیر راه دولت یازدهم همچنین گفت: خط سوم قطار حومه‌ای گرمسار نیز در مرحله مطالعات به سر می‌برد که ان‌شاءالله با استقبال مسافران می‌توانیم شاهد افتتاح فاز سوم این خط حمل و نقل ریلی نیز باشیم که سرعت و امنیت دو ویژگی آن است و می‌تواند مسیر دو ساعت و نیم  گرمسار-تهران را به زیر یک ساعت کاهش دهد.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/1/410018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها