دیگه چه خبر




منتظری: تعدادی از مدیران بازداشت شده کانال‌های تلگرامی بزودی آزاد می‌شوند

حجت‌الاسلام منتظری از آزادی تعدادی از مدیران دستگیر شده کانال‌های تلگرامی در روزهای آینده خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درخصوص دستگیری 12 نفر از مدیران شبکه‌های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته گفت: به تشخیص قاضی پرونده تعدادی که کانال‌های تلگرامی داشته‌اند، به اتهام اعمال برخلاف امنیت ملی و اقدامات مجرمانه‌، بازداشت و کانال‌های آنها نیز بسته شد. وی افزود: برای ما تفاوتی نمی‌کند که این شبکه‌ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضایی طبق قانون عمل می‌کند و هم دستگیری، هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است. منتظری درخصوص درخواست برخی از مسئولان دولتی و مجلس برای آزادی این افراد نیز افزود: در هر حال افرادی که دستگیر می‌شوند، خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می‌کنند و دستگاه قضایی سعی می‌کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند.







آخرین وضعیت پرونده سفارت عربستان

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از تعیین شعبه این پرونده در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.مصطفی شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود و اکنون شعبه رسیدگی‌کننده به آن مشخص شده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پرونده موارد خاصی در رابطه با مباحث سیاسی دارد ما اطمینان داریم که قضات محترم شعبه دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به این موارد تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کنند.







شکاف عمیق نمایندگان کنگره امریکا بر سر توافق هسته‌ای

رسانه‌های امریکا از جلسه خصوصی کمیسیون سیاست خارجی کنگره امریکا درباره توافق هسته‌ای خبردادند و نوشتند: «این جلسه نشانگر شکاف عمیق میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان درباره توافق هسته‌ای بود و جمهوریخواهان کنگره در حالی توافق هسته‌ای را در توقف ایران در منطقه بی‌ثمر خوانده‌اند که دموکرات‌ها این توافق را ضامن ثبات می‌دانند.» به گزارش ایلنا به نقل از «یو.اس.ای تودی» در نشست کمیسیون‌های مجلس نمایندگان امریکا، جمهوریخواهان مدعی شده‌اند که توانایی‌های هسته‌ای ایران بعد از توافق هسته‌ای نه تنها کمتر نشده بلکه ادامه یافته است و ایران به بی‌ثبات کردن منطقه نیز دامن زده است. ران دی سنتیز، رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان ادعا کرده است که توافق هسته‌ای مسیر دستیابی ایران به بمب را هموار کرده است و همین مسأله نشان دهنده عیب‌های توافق هسته‌ای است.
اما پیتر ولچ، نماینده دموکرات مجلس امریکا گفته است: «این توافق وضعیت را باثبات‌تر کرده است. منطقه با یک ایران غیرهسته‌ای امن‌تر است. همه ما معترفیم که باید توافق هسته‌ای اجرا شود.» سوزان مالونی، معاون رئیس سیاست خارجی مؤسسه بروکینگز نیز گفته توافق هسته‌ای یک مسأله مورد اختلاف بین احزاب داخلی امریکا بوده و احتمالاً این اختلاف میان احزاب از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/3/410009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها