«امید» گل زد، امیدقهرمانی استقلال با تساوی محو شد

تراکتور سازی در دیداری جنجالی با 3 گل مغلوب صبای قم شد تا دیگرشانسی برای قهرمانی نداشته باشد

وصال روحانی

برش

گل‌های امتیازآور ابراهیمی
تک گلی که امید ابراهیمی برابر گسترش فولاد به ثمر رساند، به سنت گلزنی‌های حساس و امتیازآوری در این فصل استمرار بخشید. 5 گلی که او تا به حال در لیگ شانزدهم زده، هیچ یک بی‌حاصل نمانده و حداقل یک و گاه تمامی 3 امتیاز را نصیب استقلال کرده‌است. گل‌های پیروزی‌ساز ابراهیمی برابر نفت تهران، ذوب آهن و پیکان بوده و گل‌های تساوی‌بخش او نیز مقابل سیاه‌جامگان و همین گسترش فولاد.


روز پنجشنبه در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال تهران و ذوب آهن برابر رقبای خود به نتایج مساوی 1-1 رسیدند. استقلال که برای حفظ امیدهای اندک قهرمانی‌اش به برد حتمی در زمین گسترش فولاد (ورزشگاه بنیان دیزل شهر تبریز) نیاز داشت، نه تنها به هدفش نرسید بلکه برای دقایقی اندک، کابوس باخت را نیز با خود همراه دید. گل نخست را گسترش روی یک ضدحمله و توسط علیرضا نقی‌زاده در دقیقه 74 به ثمر رساند اما برتری میزبان چندان طولانی نشد و در دقیقه 80 شوت محکم پای چپ امید ابراهیمی در پی سانتری از خسرو حیدری بر تور دروازه گسترش نشست و حاصل نهایی کار را 1-1 کرد. در پایان مسابقه‌ای که علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال به سبب محرومیت آن را فقط از روی سکوها تعقیب کرد، دستیار اول او محمد خرمگاه در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که آبی‌های تهرانی می‌توانستند برنده مسابقه باشند و این داور (رضا کرمانشاهی) بود که با سوت‌هایش انرژی آنها را گرفت. وی گفت: البته گسترش هم هافبک‌های خوبی دارد و همین مسأله، کار ما را در میانه میدان سخت‌تر کرده بود.
هر چه بود، تساوی فوق امیدهای استقلال برای قهرمان شدن را بیش از پیش کمرنگ و حتی محو کرد و این تیم را برای مسابقات بعدی‌اش تحت فشار روحی بیشتری قرار خواهد داد و حالا تکلیف مقام دومی لیگ بیش از پیش به نتیجه دیدار رو در روی این تیم با تراکتورسازی منوط شده است. ذوب آهن نیز پنجشنبه با اکتفا به تساوی 1-1 در دیدار خانگی خود با صنعت نفت، امید تعقیب‌کنندگانش برای درآوردن رتبه چهارم جدول از دست این تیم و به تبع آن، کسب یک سهمیه آسیایی را فزونی بخشید. در این مسابقه که با استقبال اندک هواداران در ورزشگاه فولادشهر همراه شد، ابتدا احسان پهلوان در دقیقه 52 گل نخست را به سود ذوبی‌ها به ثمر رساند اما صنعت نفت که برای ابقا در لیگ برتر هنوز به کسب امتیاز محتاج است، با گل دقیقه 65 امیر زلیکانی، بازی را 1-1 مساوی کرد و این نتیجه تا پایان پابرجا ماند. مجتبی حسینی، سرمربی ذوبی‌ها در پایان این دیدار گفت تا وقتی آنها این همه فرصت‌سوزی می‌کنند، نباید انتظار کسب نتیجه‌ای بهتر را داشت. وی افزود: «انگار ما باید در هر بازی 10 موقعیت گل به دست بیاوریم تا سرانجام یکی را گل کنیم.»
 قلعه نویی: اگرگل دوم صبا خطا نبود ،  مربیگری را کنار می‌گذارم
4 دیدار پایانی این هفته دیروز(جمعه) برگزار شد. در یکی از دیدارها ماشین‌سازی به مصاف پدیده مشهد رفت. این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود پدیده به پایان رسید. حسین زامهران که در دقیقه 33 به جای حسین مهربان مصدوم وارد زمین شده بود در دقایق 73 و 79 گل‌های تیمش را به ثمر رساند. با این نتیجه ماشین‌سازی با 16 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی باقی ماند و در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل، یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شد. پدیده هم با کسب پنجمین پیروزی پیاپی 34 امتیازی شد و به رتبه هشتم جدول صعود کرد.
دیدار دو تیم سایپا و نفت تهران با گل بوگدان میلیچ در دقیقه 68 با پیروزی شاگردان حسین فرکی به پایان رسید.سایپا با این پیروزی 28 امتیازی شد و جایگاه سیزدهمی خود را تثبیت کرد. نفت هم با گلی که دریافت کرد به دلیل تفاضل گل کمتر رتبه هفتمی خود را به پدیده داد. در حساس‌ترین دیدار، صبای قم و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان نتیجه‌ای دور از انتظار رقم خورد. این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود صبا به پایان رسید. امید جهانبخش(62 و 4+90)و میثم مجیدی (6+90-پنالتی) در این بازی جنجالی، گلزنی کردند. در دقیقه 86 سعید آقایی بازیکن تیم تراکتورسازی با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. کرار جاسم نیز در دقیقه 5+90 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. کرار جاسم بعد از اخراج از زمین به سمت داور حمله کرد که بازیکنان تراکتورسازی او را کنترل کردند. محمد نوری و محمد ایرانپوریان او را به بیرون از زمین بردند. پس از این اتفاق هواداران تراکتورسازی بخشی از صندلی‌های ورزشگاه را شکستند که نیروی انتظامی برای برقراری امنیت وارد عمل شد.صبا 25 امتیازی شد و جای سیاه‌جامگان را در رتبه چهاردهم جدول گرفت تا به بقا در لیگ برتر امیدوار شود. شاگردان قلعه‌نویی با 47 امتیاز در رتبه سوم جدول باقی ماندند و عملاً شانس قهرمانی را از دست دادند. سرمربی تراکتورسازی پس از شکست سنگین تیمش برابر صبا داور را مقصر اتفاقات رخ داده خواند. قلعه نویی گفت: «خواهشم از کامرانی‌فر (رئیس دپارتمان داوری) این است که فیلم بازی را نگاه کند و اگر گل دوم صبا خطا نبود من مربیگری را کنار می‌گذارم، شرف ندارم اگر این کار را نکنم اما اگر خطا بود خواهشاً دیگر به اکبریان قضاوت ندهند.»با این اوصاف، پرسپولیس 59 امتیازی در صورت پیروزی مقابل ماشین‌سازی در دیدار خارج از خانه هفته آینده و با توجه به اختلاف 11 امتیازی با استقلال می‌تواند جشن قهرمانی خود را برگزار کند.
 در آخرین بازی این هفته هم از ساعت 19 دیروز دو تیم فولادخوزستان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/23/409992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها