آن سوی خبر

سه فناوری تأثیرگذار آینده جهان



جوانان منطقه آسیا - اقیانوسیه با شرکت در یک نظرسنجی به ترتیب اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو را به‌عنوان سه فناوری برتر تأثیرگذار در آینده انتخاب کردند.
 به گزارش ایرنا، شرکت مایکروسافت اخیراً از جوانان منطقه آسیا - اقیانوسیه نظرسنجی کرده است تا فناوری‌های نوپدیدی که انتظار می‌رود در آینده بسیار تأثیرگذار باشد را از نگاه این جوانان شناسایی کند. نتیجه کار نشان داد که تأثیرگذارترین فناوری‌های آینده به ترتیب«اینترنت اشیا»، «هوش مصنوعی» و «فناوری‌ نانو» هستند. «رومان»، مدیر مایکروسافت مالزی در این باره می‌گوید: بیش از 60 درصد از جوانان جهان در منطقه آسیا - اقیانوسیه زندگی می‌کنند، پس این منطقه را می‌توان کانون انقلاب دیجیتال دانست. رومان می‌گوید: بعد از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی به همراه فناوری‌ نانو عوامل ایجاد فرصت‌های جدید برای کشورها و سازمان‌ها هستند تا با استفاده از این فناوری‌ها، آینده هیجان‌انگیزی ایجاد شود. در سال‌های اخیر، تأثیر ابزارهای قدرتمند، داده‌ها و محاسبات ابری دیدگاه‌هایی ایجاد کرده که چگونه اینترنت اشیا می‌تواند با آینده دیجیتال ما پیوند بخورد.
در این نظرسنجی، 47 درصد از پاسخ‌دهندگان به خانه‌های هوشمند اشاره داشتند، 23 درصد به سامانه‌های ترافیکی که قادرند براساس شرایط جاده‌ها، در آن واحد تصمیم‌گیری کرده و تنظیم شوند و 20درصد نیز ساختمان‌های هوشمند که مصرف انرژی را براساس آب و هوا و تعداد ساکنان، بهینه‌سازی می‌کنند در نظر داشتند. در رتبه دوم این نظرسنجی، هوش مصنوعی قرار دارد که موجب خلق ماشین‌های هوشمند می‌شود. فناوری‌ نانو نیز در رتبه سوم قرار دارد. در این نظرسنجی، هزار و 400 نفر از جوانان منطقه آسیا- اقیانوسیه شرکت کردند که 100 نفر آنها از مالزی و بقیه از کشورهای استرالیا، چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، تایوان، تایلند و ویتنام بودند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/8/409986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها