راهی برای رسیدن به تناسب اندام





ماهرخ چنگیز

در حوزه سلامت و تناسب اندام اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که با نصب آن روی گوشی می‌توانید به اهداف خود در زمینه کاهش یا افزایش وزن برسید. اکثر این برنامه‌ها با ارائه یک برنامه رژیمی مشخصی براساس اطلاعاتی که به آنها داده‌اید به شما کمک می‌کنند تا به اهداف سلامتی مدنظر خود برسید. بهترین اپلیکیشن‌ها در حوزه تناسب و سلامتی به زبان انگلیسی هستند و شاید استفاده از امکانات آنها برای بسیاری از کاربران که با این زبان آشنایی ندارند امکان پذیر نباشد. اما اگر گشتی در فروشگاه‌های اپلیکیشن بزنید می‌توانید برنامه‌‌های فارسی با قابلیتی در این زمینه پیدا کنید که یکی از این برنامه‌ها «مانکن» است.
این برنامه در کافه بازار تاکنون 5 ستاره کامل دریافت کرده و 20 هزار نصب فعال نیز دارد. اپلیکیشن مانکن برنامه‌ریز و محاسبه‌گر است و شاخص‌های مختلف زیبایی، تناسب‌اندام و سلامت را برایتان اندازه‌ گیری می‌کند و شما را برای رسیدن به اهداف یاری می‌رساند.
این برنامه با ارائه آمارهایی مانند محاسبه شاخص توده بدنی(bmi)، تشخیص نوع استخوان بندی، محاسبه کالری مصرفی، درصد چربی و... به شما برنامه‌ای ارائه می‌کند تا براساس آن به وزن ایده ال برسید. کار با این برنامه بسیار ساده است. در قدم اول وزن، قد و سن خود را در آن وارد کرده و سپس برای خود یک هدف تعیین کنید، در نهایت برای رسیدن به وزن هدف، مانکن به شما برنامه می‌دهد. همچنین هر روز هدف شما با محاسبه کالری دریافتی و غذاهای مصرف شده شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و براحتی متوجه اتفاقی که برای بدنتان می‌افتد هستید. می‌توانید در چالش‌ها شرکت کنید و برای رسیدن به وزن هدف با دیگران نیز به رقابت بپردازید. در قسمت تناسب اندام، وزن شما آنالیز، شاخص توده بدنی شما معین می‌شود و تناسب اسکلت بدن با قد و مچ مورد سنجش قرار می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سلامتی و تندرستی هم می‌توانید از مجله تناسب اندام که در داخل برنامه قرار گرفته به صورت آنلاین استفاده کنید. این مجله آنلاین از بخش‌هایی مانند تغذیه، بشقاب غذای شما، کالری غذاها، متابولیسم پایه و مجله تغذیه تشکیل شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/8/409979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها