شکایت پلیس از بازپرس پرونده تصادف زنجیره ای




گروه حوادث / سخنگوی نیروی انتظامی از شکایت معاونت حقوقی پلیس راهور، از بازپرس پرونده تصادف در آزادراه شهید شوشتری مشهد به علت رفتار و قضاوت شتابزده و اظهارات خارج از دایره عرف و قانون، نزد مراجع صالحه خبرداد.
به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، سردار«سعید منتظرالمهدی» ضمن ابراز تأسف و تأثر از حادثه تصادف مذکور گفت: برای پلیس راهور در این حادثه قصوری متصور نیست چراکه عوامل راهور وظایف خود را با توجه به شرایط موجود در قبل، هنگام و بعد از واقعه بدرستی انجام داده‌اند.ضمن اینکه اصلی‌ترین علت تصادف در شرایط  مه آلود جاده، سرعت غیرمطمئن و رعایت نکردن فاصله طولی از سوی برخی رانندگان بوده است. همچنین رئیس پلیس راه استان هیچ اقراری مبنی بر قصور پلیس نکرده است.
از سوی دیگر بدیهی است براساس ضوابط و قوانین جاری، در هیچ کجای دنیا قبل از انجام تحقیقات و تشکیل دادگاه و تفهیم اتهام، کسی را مقصر نمی‌شناسند. ضمن اینکه  اساساً صلاحیت رسیدگی بازپرس مربوطه در پرونده موصوف مورد اختلاف است و به‌طور اصولی، مرجع صالحه در این موارد، سازمان قضایی نیروهای مسلح است.رسیدگی قضایی و پاسخگویی، حق همه شهروندان عزیز است اما دادرسی باید مبتنی بر قانون و رعایت ملزومات آن باشد.سخنگوی ناجا اظهار داشت: لازم به ذکر است در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین به فضل و کرم الهی و همت عزیزانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های زحمتکش و خدمات رسان جاده‌ای و البته همکاری و همراهی مردم فهیم کشورمان، بالغ بر 10 درصد، تعداد جان باختگان تصادف‌ها در سرصحنه کاهش پیدا کرده  که البته یک نفر آن هم زیاد است.این در حالی است که در سال 95 استان خراسان رضوی رتبه اول کاهش جان باختگان تصادف‌ها را از آن خود کرده است. با این حال کارشناسان راهنمایی و رانندگی ناجا آمادگی دارند با حضور در تمامی مراجع ذی صلاح و همچنین رسانه ملی، موضوع فوق الذکر را در کنار دیگر کارشناسان این حوزه مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/18/409956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها