گزیده




فرشاد مؤمنی: دولت روحانی باید دروغ‌های دولت قبل را منتشر کند


یک اقتصاددان گفت: یکی از بزرگترین خطاهای دولت یازدهم این است که حتی یک مورد از گروگانگیری‌های دولت قبل را به اطلاع مردم نرسانده است، در صورتی که مردم برای رأی دادن در انتخابات آینده باید از این مسائل مطلع باشند.
به گزارش ایسنا، فرشاد مؤمنی در همایش در تداوم تدبیر و امید به کالبدشکافی شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در دولت روحانی پرداخت و از لفظ «گروگانگیری» نسبت به دولت سابق استفاده کرد و دولت روحانی را موظف به انتشار اطلاعات و آمار از حجم دروغ‌ها، نابسامانی‌ها و مفاسد آن دولت دانست. وی خطاب به نهادهای نظارتی هشدار داد: باید به جای شعارهای عوامفریبانه و کشورسوز فرصت طلب‌ها را به مردم معرفی و آنان را محاکمه کرد. وی ادامه داد: طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ با پس افتادگی‌ها و سقوط‌های بی‌سابقه‌ای در عملکرد اقتصادی دولت روبه‌رو بودیم و یکی از بزرگترین کوتاهی‌های دولت فعلی عدم انتشار عمومی گزارش‌های کارشناسی از عملکرد دولت گذشته است. البته باید امیدوار بود این مسأله به‌عنوان مسأله‌ای ملی و کارشناسی و نه مسأله‌ای باندی و تبلیغاتی، مورد تحلیل قرار گیرد تا از تکرار عملکردهای نادرست گذشته جلوگیری شود.
این استاد علم اقتصاد دولت روحانی را خوش شانس‌ترین و بدشانس‌ترین دولت پس از انقلاب دانست و افزود: خوش شانس‌ترین از این بابت که اگر این دولت هر کاری  انجام دهد با هر متری که سنجیده شود در قیاس با دولت گذشته عملکرد بهتری داشته و بد شانس‌ترین از این بابت که بخشی از ظرفیت‌هایی که باید در اختیار این دولت قرار داشته باشد، در اختیارش نیست. وی به انحراف کشاندن دولت از مسیر درست اداره کشور را از بزرگترین ظلم‌های منتقدان سیاست زده دولت روحانی دانست و افزود: حداقل انتظار از دولت یازدهم افشای رفتار این منتقدان است. دولت روحانی به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی مسئول نابسامانی و مفاسد دولت‌های قبل هم است، در حالی که شرایط کشور در دوران اضطرار شدید است.
این استاد دانشگاه خواستار تفکیک بین مسائل ملی و سهم قوه مجریه در این امور شد و پیشنهاد داد: در حیطه اقتصاد باید مشخص شود امکانات اقتصادی که در اختیار نهاد رهبری قرار دارد چیست تا نسبت آن با اختیارات قوه مجریه مشخص شود. همچنین باید مشخص شود امکاناتی که در اختیار نظامی‌ها، امنیتی‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی قرار دارد چقدر است و نسبت آن با اختیارات دولت شفاف شود، این کار برای کل نظام، رهبری، نظامی‌ها، امنیتی‌ها و دولت بهتر است. شفاف‌سازی یک مسأله حیاتی است.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/6/409942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها