اخبار




دریافت هزینه از مشمولان سهام‌ عدالت خلاف است
یکی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی گفت: همه روزه گزارش‌هایی درباره اخذ هزینه‌هایی بابت ثبت‌نام جدید، افزایش دارایی مشمولان و... می‌رسد و حتی سودجویان با تهیه کارت هایی در قبال دریافت مشخصات افراد پول مطالبه می‌کنند که همه اینها خلاف قانون و قابل پیگیری است. به گزارش تارنمای سازمان خصوصی سازی، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره گزارش مواردی از مراجعه برخی افراد به خانه‌ها و درخواست پول برای سهام عدالت افزود: مشمولان باید هشیار باشند تا تحت تأثیر سودجویان قرار نگیرند. سیدجعفر سبحانی یادآوری کرد: مشمولان به سادگی و حتی از خانه خود می‌توانند به صورتحساب دسترسی داشته باشند و این کار در کافی نت‌ها حداکثر در یک زمان سه تا چهار دقیقه‌ای قابل انجام است.


حداقل‌های ایمنی در برابر حوادث رعایت نمی‌شود
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم ایران حوادث را جدی نمی‌گیرند و حداقل‌های ایمنی را در برابر حوادث رعایت نمی‌کنند. حامد مظاهریان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پس از وقوع یک حادثه مردم بدون بررسی دلایل و مؤلفه‌های ایمنی، فقط درباره حادثه صحبت می‌کنند لذا باید انگاره‌ای که در ذهن مردم در خصوص ایمنی در برابر زلزله، آتش‌سوزی و رانندگی وجود دارد، تغییر کند. وی بیان کرد: برای نمونه در گزارشی که از حادثه پلاسکو به‌دست آمد، به وضوح گفته شده است که 64 درصد از خانه‌های مردم ایران فاقد هر گونه وسیله اطفای حریق است.


انتشار فهرست دوم برای حضور در مناقصه نفتی
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نفت از انتشار فهرست دوم شرکت‌های خارجی صاحب صلاحیت برای حضور در مناقصه نفتی ایران در هفته آینده خبر داد. کریم زبیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تهیه فهرست دوم شرکت‌های خارجی صاحب صلاحیت برای حضور در مناقصه نفتی ایران، اظهار کرد: این فهرست بزودی بسته می‌شود و اسامی شرکت‌هایی که از سوی شرکت ملی نفت مورد تأیید قرار گرفته‌اند به آنها اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه اکثر شرکت‌هایی که مدارک خود را برای بررسی به شرکت ملی نفت ارسال کرده‌اند روسی هستند، افزود: نام و تعداد این شرکت‌ها هفته آینده اعلام خواهد شد.


تغییر در تعیین حقوق ورودی برای کالاهای وارداتی
گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای برنامه جدید دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی را به گمرک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن میزان درصد ساخت داخل ملاک تعیین حقوق ورودی برای کالاهای وارداتی تولید‌کنندگان داخلی خواهد بود. به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، مقرر شده تا واحدهای تولیدی مطابق با میزان درصد ارزش اجزای تشکیل دهنده قطعه نسبت به پرداخت حقوق ورودی اقدام کنند. میزان درصد ارزش اجزای تشکیل دهنده قطعه که در داخل ساخته شده است بر طبق فهرست درصد ارزشی اجزای قطعه(IPI) که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه خواهد شد تعیین می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/5/409939/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها