تک خبر

قیمت گاز خانگی براساس تعرفه سال 94





ابتدای فروردین ماه بود که برخی از منابع خبری اعلام کردند گازبهای امسال افزایش پیدا می‌کند و مردم باید بهای بیشتری را بپردازند، اما شرکت ملی گاز ایران طی اطلاعیه‌ای هر گونه افزایش را رد و اعلام کرد: گازبهای سال ۹۶ مطابق با گازبهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد.
تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه‌های ابلاغی سال ۹۴ و به‌صورت زمانبندی۷ ماه برای ماه‌های گرم (از۱۶ فروردین الی ۱۵ آبان) و پنج ماه سرد سال (از ۱۶آبان الی۱۵ فروردین) به‌صورت پلکانی و اقلیم‌های تعریف شده محاسبه خواهد شد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: براین اساس هزینه تعرفه گازبهای بخش خانگی در سال96 تا زمان ابلاغ مصوبه جدید هیچگونه افزایشی نسبت به سال ۹۴ نداشته و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص نیز تکذیب می‌شود.
پیش از این یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود براساس تصمیم دولت، قیمت هر متر مکعب گاز از اول فروردین ماه تا پایان آبان ماه با نرخ ثابت و متر مکعبی 150 تومان محاسبه می‌شود و دیگر از نظام مصرف پلکانی در تعیین گازبها خبری نیست.
در این راستا بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار داشته بود: ما تغییر اقلیمی نداشتیم یعنی تعرفه‌ای را افزایش نداده‌ایم، ممکن است کسی مصرف بیشتری داشته باشد که در نتیجه به صورت تصاعدی هزینه‌های گازبهای مصرفی مشترک افزایش یافته باشد ولی اگر افزایش قیمت تعرفه را شرکت گاز انجام داده باشد قانونی نیست. هر تغییری در قیمت گازبها باید به تصویب دولت برسد و در قانون بودجه امسال هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز نداشتیم.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/5/409934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها