وزیر اقتصاد: کارآمدی و عدالت، هدف اصلی طرح جامع مالیاتی در کشور است




وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف از اجرایی کردن طرح جامع مالیاتی، دستیابی همزمان به عدالت و کارآمدی در نظام مالیاتی کشور است.
به گزارش ایرنا، علی طیب نیا در آیین افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی سمنان در سالن اجتماعات این اداره در قالب برنامه‌های سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری، افزود: تورم جز با اصلاح سامانه امور مالیاتی در کشور کاهش نمی‌یابد. وی با اشاره به اینکه اگر مردم بدانند دریافت مالیات به صورت عادلانه صورت می‌گیرد و با مدیریت هزینه می‌شود، یاد آور شد: با وجود این انگیزه بیشتری در مردم برای پرداخت مالیات ایجاد می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: سال 96 با هدف اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با شعار تولید و اشتغال، نقش مسائل مالیاتی پررنگ‌تر خواهد بود. در این آیین یک ساختمان در هفت هزار و 838 متر مربع ساختمان اصلی، سه هزار و 207 متر مربع محوطه سازی، 342 متر دیوارکشی محوطه و با اعتبار 246 میلیارد ریال در بخش دولتی در قالب چهارمین سفر استانی سال 96 رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
مالیات یک میلیون و 700 هزار نفر از اصناف کشور وصول شد
معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال 95 مالیات یک میلیون و 700 هزار نفر از اصناف بر اساس نامه خوداظهاری وصول شد. به گزارش ایرنا، سیدکامل تقوی‌نژاد در آیین افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی استان سمنان در سالن اجتماعات این اداره همزمان با افتتاح 18 طرح در قالب سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به سمنان، افزود: در طرح جامع مالیاتی تمام اطلاعات مربوط به فعالان اقتصادی در اختیار این سازمان قرار گرفته و مالیات آنان براساس خوداظهاری اشخاص اخذ می‌شود. وی بیان داشت: در سال گذشته، 300هزار مؤدی جدید در کشور شناسایی شدند و طرح مقابله با فرار مالیاتی و تکمیل طرح جامع مالیاتی به طور جدی اجرایی شد.
تقوی‌نژاد با اشاره به سیاست‌ها و رهنمودهای ریاست جمهوری و مبانی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت تولید و افزایش اشتغال، افزود: وصول مالیات بر مبنای عدالت و اعتماد بر آحاد مردم و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و افزایش صادرات است. وی با اشاره به استرداد هزار و 300 میلیارد تومان از مؤدیان مالیاتی در سال 95، خاطرنشان کرد: بدهی‌های مالیاتی هفت هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط به صورت پلکانی و امکان استفاده این واحدها از تسهیلات بانکی انجام شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: در سال 95 حدود 85 میلیارد تومان از طریق وصول عوارض به شهرداری سمنان پرداخت شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/5/409933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها