وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برگزاری دومین نشست دولتمردان با اصحاب فرهنگ و هنر تا پایان فروردین





وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی فرهنگی برای عملیاتی کردن شعار امسال خبر داد و گفت: دومین نشست گفت‌و‌گوی فرهنگی میان دولتمردان با اصحاب فرهنگ وهنر درباره تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظام سلامت تا پایان فروردین ماه برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری افزود: دولت با همه توان و ظرفیت برنامه‌ریزی جامع انجام داده است که در راستای شعار امسال؛ گام‌های جدی بردارد.
وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شورای معاونین و شورای فرهنگ عمومی برای عملیاتی‌سازی شعار سال، در حوزه فرهنگی و گفتمان‌سازی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی قدم‌هایی را برداشته‌ایم. در حوزه‌های سینما، کتاب، هنر و حوزه‌های مختلف دیگر هم برنامه‌ریزی را آغاز کردیم تا بتوانیم امسال در جهت تحقق این شعار، قدم‌های مؤثری برداریم. صالحی امیری اضافه کرد: حرکت جدیدی را آغاز کردیم که دومین نشست آن را تحت عنوان گفت‌و‌گوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان تا پایان فروردین برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: در هر نشست، دولتمردان گزارش‌هایی را به اصحاب فرهنگ و هنر در خصوص تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظام سلامت خواهند داد که تا پایان فروردین نشست دوم را برگزار خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت، عزم خود را جزم کرده تا برای حرکت بزرگ ملی در جهت افزایش اشتغال و تولید ملی گام بردارد. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری 30 نهاد برای گفتمان‌سازی و بسترسازی فرهنگی شعار سال تلاش می‌کنیم.
وی درباره اکران فیلم‌های نوروزی نیز اظهار کرد: امسال 20 میلیارد تومان سینماهای کشور در ایام نوروز فروش داشتند که بعد از انقلاب اسلامی بی‌سابقه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مجموع سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان فروش داشتیم. تحولاتی که در حوزه سینما در حال شکل‌گیری است هم در حوزه فیلم و هم در حوزه نمایش قابل توجه است.
صالحی امیری افزود: در اردیبهشت ماه، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را با شرکت 57 کشور خواهیم داشت که گزارش‌های مرتبط با این جشنواره در روزهای آینده اعلام خواهد شد. این اتفاق بزرگی در تهران و منطقه خواهد بود.
وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: طبق روال قبل، نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب برگزار می‌شود و همه برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و در زمان لازم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
صالحی امیری افزود: این نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری و به صورت گسترده و قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/22/409917/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها