جدیدترین آمار فروش فیلم‌ها اعلام شد

فروش چشمگیر آثار کمدی، اقبال تازه به فیلم‌های اجتماعی





نخستین ماه بهار به نیمه رسید و اکران نوروزی سینماها رقمی حدود 25 میلیارد تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورد. بر اساس اعلام پخش کنندگان، جدیدترین آمار فروش فیلم‌های نوروزی تا شامگاه پنجشنبه 17 فروردین، تغییر چندانی نسبت به قبل نکرده است و فیلم‌هایی که قبل از اکران نوروزی هم پیش‌بینی می‌شد خوب بفروشند، در صدر فهرست قرار دارند. «گشت 2»، «خوب، بد، جلف» و «ماجرای نیمروز» سه فیلمی هستند که در مقایسه با آثار دیگر در گیشه پیشرو هستند و موفق شدند گیشه نوروزی سال 96 را رونق بدهند. این رونق نسبت به سال پیش که تا 23 فروردین، 20 میلیارد تومان بلیت در سراسر کشور فروخته شده بود، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد؛ هر چند نباید افزایش قیمت بلیت سینما را در فروردین 96 نادیده گرفت.
با این حال اما، باز هم فیلم‌های طنز و کمدی موفق شدند بر کرختی بهاری سینماها چیره شوند و گیشه یکی از مهم‌ترین اکران‌های سینمای ایران را از کم رونقی نجات دهند. در کنار دو اثر کمدی محبوب امسال، فیلم‌های اجتماعی هم در قیاس با یکی دو هفته اول اکران بتدریج با استقبال بیشتر تماشاگران روبه‌ رو شده اند؛ «آباجان» و «یک روز بخصوص» که بیشترین سالن‌های سینما را در تهران دارند، هنوز به فروش ایده آلی نزدیک نشده‌اند اما میزان استقبال از آنها بیشتر شده است. طبق آمار تازه فروش، دو فیلم «سه بیگانه» و «ماجرای نیمروز» هم حالا وارد باشگاه میلیاردی‌ها شده اند. حبیب اسماعیلی پخش‌کننده «سه بیگانه» از فروش، یک میلیارد و 400 میلیون تومانی این ساخته مهدی مظلومی خبر داد.
این پخش‌کننده به ایسنا، گفته است: «این رقم فروش، مجموع فروش تهران و شهرستان هاست و این فیلم 25 سالن در تهران و حدوداً 40 سالن در شهرستان ها دارد.»
«سه بیگانه» که با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، با محدودیت‌هایی هم روی پرده رفت؛ نام مهدی مظلومی کارگردان این فیلم به علت سابقه همکاری با شبکه ماهواره‌ای جم از روی پوسترهای تبلیغاتی حذف شده است و اسماعیلی هم به محدودیت دیگری اشاره کرد و گفت: «این فیلم درحالی سومین هفته اکرانش را پشت سرگذاشته است که هیچ گونه امکان تبلیغی ندارد.» علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران که پخش‌دو فیلم «آباجان» و «یک روز بخصوص» را برعهده دارد، درباره آخرین رقم فروش این دو فیلم اجتماعی گفت: فیلم «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی 810 میلیون تومان با 28 سالن در تهران و شهرستان‌ها فروخته است.
به گفته این پخش کننده، فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان نیز در 33 سالن تهران و شهرستان‌ها فروشش به مرز 600 میلیون تومان نزدیک می‌شود. پارسیان پخش‌کننده فیلم «ماجرای نیمروز» گفت: آخرین ساخته‌ محمد حسین مهدویان، تا پنجشنبه شب در تهران یک میلیارد و 750 میلیون تومان فروش داشته است و در شهرستان‌ها 610 میلیون تومان فروخته است که در مجموع فروشش  از مرز 2 میلیارد و 360 میلیون تومان گذشته است. به گفته‌ این پخش کننده، فیلم «ماجرای نیمروز» در تهران و شهرستان‌ها 62 سالن سینما دارد و طی روزهای آینده به تعداد سینماهای آن در شهرستان‌ها اضافه خواهد شد.
پارسیان همچنین خبر داد که با آغاز مجدد ثبت‌نام اکران دانشجویی، 260 دانشگاه ثبت‌نام کردند و گفت: با توجه به بازگشت مسافران نوروزی، فروش «ماجرای نیمروز» پس از تعطیلات سیر صعودی داشته است. مختاری مسئول پخش «هدایت فیلم» نیز درباره آمار فروش «گشت2» و «خوب، بد، جلف» توضیح داد: «گشت 2» در تهران 5 میلیارد و 450 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 3 میلیارد و 370 میلیون فروش داشته است که مجموع فروشش  به مرز 8 میلیارد و 820 میلیون تومان می‌رسد.
به گفته‌ او تعداد سینماهای «گشت 2» 95 سالن در شهرستان‌ها و 32 سالن در تهران است.
مختاری همچنین از فروش 7 میلیارد و 320 میلیون تومانی «خوب، بد، جلف» در تهران و 4 میلیارد و 210 میلیون تومانی در شهرستان‌ها خبر داد که مجموع فروش این ساخته پیمان قاسم خانی را به رقم 11 میلیارد و 530 میلیون تومان در 30 سینمای تهران و 85 سالن در شهرستان‌ها می‌رساند. اکران نوروزی اما همینجا کارش تمام نمی‌شود و با فرا رسیدن اردیبهشت شورای صنفی نمایش خود را مهیا می‌کند تا فیلم‌های اکران دوم نوروزی را انتخاب کند. بر اساس آخرین گمانه زنی‌هایی که در این باره صورت گرفته است، قرار است فیلم‌هایی که در سال گذشته و حتی پیش از آن تولید شده‌اند روانه سینماها شوند.
فیلم‌هایی مثل «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه، «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری، «تیک آف» اثر احسان عبدی پور، «نهنگ عنبر سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم و «دریاچه ماهی» نخستین اثر سینمایی مریم دوستی به نظر می‌رسد بخت بیشتری را برای نمایش در این اکران دارند.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/22/409916/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها