دو خط خبر


‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در حکمی ضمن اعطای پست نخست وزیری به بینالی ییلدیریم ، وی را مأمور تشکیل دولت جدید ترکیه کرد. در خبر دیگری از ترکیه روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد: ترکیه تا 2017 به روادید آزاد با اتحادیه اروپا نمی‌رسد.
 مرحله سوم انتخابات شوراهای شهر لبنان در شهرها و شهرک‌های استان‌های جنوبی لبنان از جمله در بنت جبیل، مرجعیون، نبطیه، صور، صیدا و جزین برگزار شد و افتخاری دیگر برای مقاومت در قالب ائتلاف حزب الله و جنبش امل و همپیمانان آنها رقم خورد. ائتلاف حزب الله و جنبش امل با نام «وفاداری و توسعه» در اکثریت حوزه‌های انتخابی که شرکت کرده بودند، توانستند همه کرسی‌های شورای شهر را کسب کنند.
 کره جنوبی درخواست مذاکرات با ماهیت نظامی از سوی دولت کره شمالی را رد کرد و آن را ساختگی خواند. پیشنهاد کره شمالی برای انجام مذاکرات با سئول پس از یک دوره تنش‌ها در شبه جزیره کره مطرح شد.
 ‌هزاران معترض به عملکرد رئیس‌جمهوری موقت برزیل در سائوپائولو و ریودوژانیرو، دو شهر بزرگ این کشور به خیابان‌ها‌ آمدند و اعتراض خود را به رهبری میشل تمر اعلام کردند تا فشارها بر دولت موقت تمر که تنها 11 روز است روی کار آمده، افزایش یابد.
‌ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از دولت و جناح مخالف در ونزوئلا خواست چالش‌های کنونی در این کشور را از طریق مذاکره حل و فصل کنند. وی همچنین خواستار تابعیت از قانون توسط هر دو جناح شد و گفت، چنین رویکردی می‌تواند به نفع مردم این کشور باشد.
‌ پارلمان  یونان در راستای تداوم طرح ریاضتی مورد انتظار اتحادیه اروپا اقدام به تصویب لایحه‌ای مبنی  بر افزایش مالیات و کاهش بیشتر  بودجه های خدمات عمومی کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/20/374611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها