خاورمیانه





انفجارهای تروریستی
 سواحل سوریه را لرزاند
در شرایطی که قدرت‌های جهانی در تلاش برای تدارک صلح در سوریه و خاموش کردن شراره‌های آتش در شهرهای حلب، حمص و درعا هستند، تکفیری‌های داعش با هدف گسترده تر کردن آتش درگیری‌ها و بی‌ثباتی بیشتر، به سراغ مناطقی رفتند که کمترین آسیب و تهدید را از جنگ پنج ساله سوریه دیده بود. دو استان ساحلی لاذقیه و طرطوس دیروز شاهد خونین‌ترین انفجارها از آغاز بحران در سوریه بود.
بنا به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه در اثر وقوع چندین انفجار تروریستی در شهرهای ساحلی جبله و طرطوس بیش از 120 غیر نظامی کشته و زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، در چهار انفجار همزمان که صبح دیروز در شهر جبله، واقع در استان لاذقیه اتفاق افتاد، بیش از50 تن کشته و زخمی شدند. با توجه به وقوع این انفجارها در پارکینگ اصلی شهر، اداره برق و اورژانس بیمارستان جبله، احتمال افزایش تلفات دور از انتظار نیست. بنا به گزارش همین منبع در این حملات از خودروهای بمب‌گذاری شده و عامل انتحاری مجهز به جلیقه انفجاری استفاده شده که یکی از همین عاملان خود را در بیمارستان منفجر کرده است. از طرطوس دیگر شهر ساحلی سوریه نیز گزارش می‌رسد که در اثر وقوع سه انفجار تروریستی بیش از 20 نفر کشته شدند.
تکفیری‌های داعش با پذیرش مسئولیت انفجارهای دیروز، دولت سوریه را به انجام حملاتی خشن‌تر در این مناطق تهدید کردند. در همین ارتباط با توجه به تسلط کامل دولت سوریه بر این مناطق و حضور پایگاه‌های ارتش روسیه در شهر طرطوس، احتمال می‌رود نیروهای داعش از این پس محور حملات خود را با هدف کند کردن پیشروی ارتش سوریه در استان‌های دیرالزور و رقه، به این مناطق تنظیم کنند. در خبر دیگر از سوریه منابع امریکایی فاش کردند واشنگتن به یک مسئول برجسته در گروه تروریستی «احرار الشام» که با القاعده ارتباط دارد اجازه داده تا سفری به امریکا داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری «مک‌کارتی» لبیب النحاس، مسئول روابط خارجه گروه «احرار الشام» روزهای پایانی ماه دسامبر سال میلادی گذشته را در واشنگتن سپری کرده است. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این دولت امریکا با درخواست روسیه برای گنجاندن نام دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام در سوریه به فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/20/374605/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها